rozgrzewka

Rozgrzewka małego sportowca

Jednym z najważniejszych elementów poprzedzających ćwiczenia każdego sportowca jest dobrze wykonana rozgrzewka. Każdy kto zajmuje się sportem, profesjonalnie bądź amatorsko, nie może zaniedbać tej części wprowadzenia organizmu do wysiłku. Jednym z ważniejszych zadań rozgrzewki jest przygotowanie do zaplanowanej pracy fizycznej. Niestety często jest pomijana, co zmniejsza wydajność pracy organizmu i nierzadko prowadzi do kontuzji. Więc, aby czuć się bezpiecznie w trakcie ćwiczeń, nie doznać nawet najmniejszej kontuzji i rozgrzać mięśnie w celu sprawniejszej pracy warto wykonać rozgrzewkę.

Mali sportowcy są bardziej wymagający niż dorośli sportsmeni. Często brakuje im motywacji, wielokrotnie też zniechęcają się w przypadku porażki, dlatego bardzo ważnym krokiem działania jest mobilizacja. Dziecko nie osiągnie sukcesu w sporcie bez totalnej akceptacji i wsparcia od rodziców. Gdy takie wsparcie posiada, działa to jak „motor napędowy”. Gdy maluch chce uprawiać sport, powinno się go wspierać od początku ale też zdawać sobie sprawę, że codzienny trening to pasmo wyrzeczeń, zmiana rytmu dnia i ciężka praca. W takim przypadku trzeba zminimalizować negatywne aspekty treningu – kontuzje. Skutecznym sposobem będzie rozgrzewka małego sportowca.

By dodatkowo zmobilizować młodego sportowca, wymarzony strój piłkarski czy buty mogą być upragnionym dodatkiem, który z pewnością sprawi, że maluch z większym entuzjazmem będzie uczestniczył w rozgrzewce i treningu. Ćwiczenia wykonywane podczas rozgrzewki powinny być podobne w charakterze do tych, zaplanowanych na główną część treningu. Jeżeli chodzi o piłkę nożną, rozgrzewka może zacząć się od dziesięciominutowego truchtu w średnim tempie. Dodatkowo wskazane jest rozgrzewka ramion, poprzez wymachy z podskokami i ich krążeniem. Następnie bardzo ważnym krokiem jest rozciąganie. Jednym z prostszych ćwiczeń rozciągających, mogą być te związane z chodzeniem na palcach czy piętach. Przez około 30 sekund, młody piłkarz chodzi na zewnętrznych częściach stopy, piętach albo palcach. Następnie rozluźnia mięśnie, najlepiej poprzez luźne podskoki z wymachami rąk i nóg. Napinanie przedramion i talii są również elementem rozgrzewki młodego piłkarza. Rozciąganie ścięgien kolan powinno być klasycznym ćwiczeniem piłkarza. W pozycji wyprostowanej, z rękami na górze i rozstawionymi nogami, piłkarz robi wolne skłony, starając się nie zginać kolan. W ćwiczeniach rozciągających ważną częścią są ćwiczenia mięśni szyi i karku. Wykonując te ćwiczenia należy być ostrożnym, ponieważ są to miejsca, które łatwo można uszkodzić poprzez gwałtowne i szybkie ruchy. Oprócz odpowiedniej rozgrzewki należy pamiętać o bogatej w witaminy diecie, ponieważ to ona jest źródłem naszej energii.

Rozgrzewka jest tak samo ważna jak wszystkie pozostałe ćwiczenia. Dlatego nie należy o niej zapominać ani ją omijać. Dzięki niej mięśnie są rozgrzane, podnosi się temperaturę ciała co poprawia przepływ krwi i tlenu w organizmie. Podczas rozgrzewki łagodnie naciąga się mięśnie co przygotowuje całe ciało do intensywnego, skutecznego treningu.

0 komentarzy

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>